Forum Serwera Akademicki 7.6

Pełna wersja: Aktualizacja serwera
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witamy w aktualizacji!
Czekaliście naprawdę długo, stąd moje głębokie przekonanie, że będzie warto. Nie jest to żadna gruntowna przebudowa serwera ale dość rozległa modernizacja, wynikająca z faktu jednej dużej technicznej poprawki i wielu drobnostek, które zawsze według mnie wymagały zmian, czy też wprowadzenia. W tym poście zacznę od tej technicznej zmiany, która jak się przekonacie, będzie odczuwalna. Mowa o wycentrowaniu mapy. Co to oznacza?
Od zawsze borykaliśmy się z trudnościami wynikającymi z rozlokowania mapy, mieliśmy tylko dwa kierunki dodawania nowych obszarów, a nasza umowna stolica - Politechlandia, znajdowała się na górnym lewym krańcu. Od tego momentu to już przeszłość.
Jakiś czas temu zrodziła się pewna idea, której współautorem byłem ja, a właściwym wynalazcą kalik. Samo przesunięcie mapy to ledwie parę działań w edytorze ale na tym się nie kończy. Ponieważ serwer nie jest wyłączony, ani restartowany, lecz aktywnie działa - każda pozycja zapisaną w skryptach, itemy w domkach, npc, teksty z tabliczek, ogólnie wszystko co jest zdefiniowane za pomocą pos{x,y,z} wymagało dopasowania pod przesunięcie z edytora. Jeśli ktoś z was ma jakieś złudzenia, rozwieję je: był to kamień milowy.
Kalik wykonał kawał fachowej roboty radząc sobie z tym sam, dzięki inwencji i napisanym skryptom. Z waszego punktu widzenia zmieni się niewiele, poza chwilowym brakiem lub nadpisywaniem się minimapy. Natomiast nam, ten odważny krok daje wielkie pole do popisu i bardziej realistyczne podejście do wykonywania prac mapperskich.
Dokładniej będziecie mogli się temu przyjrzeć na zaktualizowanej wersji mapy Akademickiego. 

Zalecam wszystkim, którzy nie chcą mieć zdezorganizowanej minimapy, następującą czynność:
w katalogu tibii znajdują się pliki z rozszerzeniem *.map - wyszukajcie je i skasujcie. Dzięki temu, w harmonijny sposób, z czasem odkryjecie wszystko na nowo, odświeżycie sobie pamięć, a może nawet wpadniecie na coś, czego wcześniej nie było bądź to przeoczyliście.

Update zaplanowany jest na dziś, w godzinach 15-17. Serwer zapewne zostanie wyłączony na krótki czas, o czym was poinformujemy.

Zapraszam do drugiego postu.
Hej, na początek wspomniane drobne zmiany:

  1. O 15 wzrosła liczba itemów które od teraz można sprzedawać u Kalipha. Są to itemy które występowały wcześniej jak i nie występowały na serwerze. Pełna lista u NPC.
    Oprócz tego, ceny wyświetlane są teraz w cc.
    - do odnotowania mała kwestia: drobna fluktuacja w cenie naginaty to już przeszłość 9cc -> 4 cc, a dla zachowania równowagi cena nowej ancient halberd to 9cc.
    - miały miejsce również inne, pomniejsze zmiany cenowe dla lepszego uplasowania itemków.
  2. Przeróżne świecidełka otrzymały dodatkowe opisy, które ułatwią ich rozpoznanie i sprzedaż u Diamond Morrusa.
    [attachment=772]
    a) w ten sam sposób, lecz bez opisów, można od teraz sprzedawać biżuterię u Luise Air. W tym wypadku pełna lista u NPC.
  3. Kilka itemów, które wykorzystują ten sam sprite, posiadają od teraz unikalne nazwy dla ich rozróżnienia.
    - przykładowo, są to:
    [attachment=775]
  4. Magiczne amulety mają teraz opisy ułatwiające rozpoznanie ich możliwości:
    [attachment=773]
  5. Od teraz, przy użyciu pewnego itemu, można ścinać trawy i zboże. Wystarczy 1 klik. Trawka z czasem odrasta.
    [attachment=771]
  6. W życie wszedł również w pełni funkcjonalny kilof. Działa on troszkę inaczej niż item do wycinki. Tak więc, w trosce o uczciwych graczy, tak by nie byli poszkodowani przez miłośników botów, nie wystarczy 1 klik. Da się go używać na wszystkich typach ziemi oraz pustynnym piasku. Zasygnalizuje o tym dymek. Wykopana w ten sposób dziura z czasem zniknie.
    [attachment=776]
  7. Z elephanta prawidłowo wypada teraz tusk shield.
  8. Jestem bardziej niż pewny, że jest jeszcze coś o czym zapomniałem, że zmieniałem\dodawałem, jak zobaczysz coś nowego to właśnie to!

Monstery
  1. Podczas najazdu orków w Edron nie występują już debugi, możecie śmiało wybierać się tam w party. Dodatkowo feralne orki nie spowodują już debugów gdziekolwiek indziej.
    - w sumie to już trzy, obok demonów i hermanów wyzbyte błędy.
  2. Demon otrzymał nowy czar który doda mu odrobinę więcej mocy.
  3. Mana rune Quest doczekał się jeszcze jednej i tym razem ostatniej poprawki. Quest rev 1.3
    - od teraz, w momencie wejścia do final rooma, będzie miał miejsce spawn bossa. W innych okolicznościach się nie pojawi. Ponadto, po wykonaniu questu, do final rooma wejść się już nie da.
    Podobne rozwiązanie zostało zaaplikowane w nowych questach. Teraz walki z bossami nabiorą nowego wymiaru!


Przejdźmy zatem do nowości

Trzy nowe Rajdy
  • Spider Boss - występuje na niewielkim nowym podziemiu pod Spiders Land.
  • Demon Boss - występuje w okolicach golden boots quest
  • Dragon Boss - występuje na krańcu dragon lair, na południe od Edron

Questy

Bonusowy mini queścik na atrakcyjniejsze ceny u kupców znajdujących się na nowych obszarach.


Liche Staff \ Magic Staff


Wymagania: 200 lvl, 100 mlv (oczywiście obowiązkowo profesja magiczna) oraz trochę cierpliwości związanej z metodą prób i błędów.
O samym rozpoczęciu questa dowiecie się w miejscu, w którym widoczne są takie oto zaklęte drzwi:
[attachment=767]
Przewiduję, że najlepszym z Was pochłonie do 4 godzin czasu. Ostatni etap questu można wykonać solowo. Mechanizm dźwigni pociągnie ze sobą od 1 do 4 graczy oraz zadziała raz na restart - pamiętajcie o tym, niech was palce nie swędzą. Po użyciu dźwigni odwrotu nie będzie.
Jednak jak się o tym przekonacie, a wspominałem o tym dawniej:
Oba questy są ze sobą powiązane, a dokładniej na początkowym etapie i tutaj bez drużyny się nie obejdzie.***

*** - Chciałbym coś wyjaśnić za wczas. Quest ten nie jest obłożony jakimiś wymyślnymi restrykcjami. W tym wypadku oznacza to, że jeśli Jacuś zrobił quest pierwszy na serwerze, posiądzie on "wiedzę" i zakładając, że jest życzliwym człowiekiem, może się nią podzielić. W efekcie ominie was pewna przygoda i niespodzianka, ale będziecie mieli z górki.

Element łączący oba questy to wydarzenia odbywające się w miejscu, do którego przedostać się można w wyniku... ciężkiej konsekwencji.
Na początku jednak, wszyscy spotkają się u bram. Póki są zamknięte nic nie wskóracie.
[attachment=768]

Sprite Wand


Wymagania: 350 lvl, dokładność i pokłady wytrwałości będą tu zaletą. Bez samodzielnego myślenia nic tu nie zdziałasz. Chyba, że masz psa przewodnika
 Zaletą tego questu jest to - oczywiście z mojego punktu widzenia; że nagradza on tych, którym naprawdę chce się zdobyć najlepszą broń na serwerze. Nie pójdziesz tu na skróty, nawet jeśli posiądziesz wiedzę, bo już go wykonałeś. Każdy z etapów, a jest ich kilka(naście?), ma diametralne znaczenie. To nie są słowa rzucane na wiatr, ani też arogancja, tylko skumulowany efekt mojej dość powiedzieć, niebanalnej pracy. Na mapie znajduje się wielu NPC. Nie wszyscy z nich są powiązani z wykonaniem głównej misji. Ci jednak, którzy są, będą w stanie rozmawiać jedynie z tymi z was, którzy potrafią łączyć fakty. Kategoryczne nie dla wszystkich, którzy próbują metodą siłową podejść do sprawy. To nie przejdzie. NPC'e potrafią być "charyzmatyczne", skupię się tutaj na wpędzaniu w gniew jednego z nich: jeśli z jego strony padnie hasło, które wolno przetłumaczę  na - uciekaj, masz minutę~, a Ty się nie dostosujesz - nie przychodź z zażaleniem. Zostałeś ostrzeżony podwójnie.


W związku z tym questem, użyczę wam kilku rad:
- Metodą dowolną notujcie wszystko co zawiera treści. Każdy item z tym związany to mały punkcik na drodze rozpracowywania questu.
- Interesuje was odkrycie jak największej ilości terenu, nim przedostaniecie się i zaczniecie eksplorować wielką górę na środku.
- Oprócz tego, najlepiej będzie jeśli wykonacie misje na szybkie podróże przy pomocy statków i kuźni.*
*(wspominałem o tym we wcześniejszych notach)
- Bieganie na oślep i omijanie obszernych terenów będzie was dyskwalifikowało. Przegapicie tp którego nie ma na minimapie.
- O miejscu rozpoczęcia docelowego questu dowiecie się bez większych problemów, chyba, że gracie z wyłączonym monitorem.

- od tego momentu, aż do przedostania się na dalszy etap, jesteście odcięci -
(a gdy już wam się uda...)

Dowiecie się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. W tym momencie możecie cofnąć się i wydostać. Będziecie mogli też, oczywiście jeśli się przyłożycie, odkryć miejsce w którym dane wam będzie uzyskać magiczną moc wkraczania w tę niezwykłą krainę. Bez tego możecie mieć pewne opóźnienia, wynikające z faktu dzielących odległości w przypadku poniesienia śmierci, lub wyjścia z niej, nieodkrywszy wspomnianego sposobu.

Quest ten w przeciwieństwie do swojego młodszego brata, jest obłożony całą masą restrykcji. Bez których w moim odczuciu byłby kolejną parodią questa, ala Hell. Przekonacie się o tym, że ilość itemów w które się zaopatrzyliście nie ma większego znaczenia, w gruncie rzeczy nie ma żadnego. Z czasem będzie to jasne. Finałowe walki byłyby ucztą dla mnie, ale wątpię, że uda mi się spotkać tam jakiś team. Jest na tyle trudno, że bez specjalnych mikstur mogą okazać się niewykonywalne. Dlatego cierpliwie rozmawiajcie z -będzieciewiedziećkim- i nie marnujcie tego co otrzymacie w zamian.
Na koniec dodam jeszcze zapewnienie z mojej strony:
Nie bójcie się podróżować w zwartym szyku z osobą blokującą, monstery nie przyprawią was o debugi.
Nie ma tu miejsc które sprawią, że wpadniecie w dziurę bez dna. Jeżeli gdzieś się pojawiłeś i poczujesz się zdezorientowany - bo przecież nie było żadnego teleportu - nie bój nic, tak ma być. 
Pozostaje mi życzyć wam wielu godzin przyjemnego zwiedzania i pomyślnego wykonywania zadań!



\ Screenshots \ Teasers \
[attachment=746][attachment=747]
[attachment=765][attachment=766]
Bez obaw, pominiętych zostało wiele ciekawych miejsc.


Nowe monstery
(a każdy z nich posiada nowe ataki jak i skrupulatnie dobrany loot)
[attachment=769]

Dodatkowa (enigmatyczna) minimapka
[attachment=777]


Oraz na sam koniec 'legenda'
[attachment=774]


Q \ A
q: No fajne rysunki w paincie, ale to wszystko i tak na bank zbugowane i nic nie działa.
a: Rozpracowałeś mnie... ale skoro to już wiesz, to daj sobie spokój z logowaniem na serwer, bo jeszcze się przyprawisz o zawód i co wtedy będzie?

q: Wszystko ładnie i pięknie ale oprócz tego, że mamy rysunek samej wyspy, nie wiemy o niej nic; np jak się na nią dostać.
a: Wiecie o niej sporo, a już na pewno więcej, niż początkowo zamierzałem się podzielić. Nie mogę podać wszystkiego na tacy, a to w jaki sposób można się na nią przedostać, pozostaje zagadką do odkrycia przez was.

q: A palladyn dalej bije z fire aksa.
a: Też ubolewam.

q: Wow, naprawdę skończyłeś!
[Obrazek: tumblr_osrf5dKB4z1rrkahjo1_r1_500.gif]
Postaramy się dzisiaj w przyzwoitych porach doprowadzić do skutku ten update, teraz parę rzeczy się wysypało.
Eh, a mówiłem, żebyśmy zrestartowali serwer i poszłoby gładko. Nie słuchali. Może jeszcze nie jest za późno... ?

Na otarcie łez mapka serwera jest już na głównej w odnośniku.

Życzę wszystkim miłej nocy.